6/10/2009

Hugo:中華文化還在臺灣


在臺灣的糞池裡,傳來了一首老套的“復興中華文化”歌,有兩隻超變態與病態母豬在糞池裡作SPA,綠眼豬微笑地對藍眼豬說,“我已經是媳婦熬成婆了!我打算用我婆婆對我的方法來對待我的媳婦,我一定要讓她生不如死,這樣子一定特過癮,不是嗎?”

藍眼豬也微笑地對綠眼豬說,“我剛雇了一個菲傭,我打算用我父母與先生對我的方法來對待我的菲傭,我一定要讓她生不如死,這樣子一定超過癮,不是嗎?”

糞池外的螢火蟲氣憤地說,“主耶穌基督說,‘Blessed are you when people revile you and persecute you and utter all kinds of evil against you falsely on my account.’(Matthew 5.11)、‘Love your enemies and pray for those whose persecute you, so that you may be children of your Father in heaven; for he makes his sun rise on the evil and on the good, and sends rain on the righteous and on the unrighteous.’(Matthew 5:44-45)與‘'Love your neighbor as yourself.’(Mark 12:31)!為什麼這群豬不能理解呢?”

2009-6-9(Hugo Liberalitas:http:/ blog.roodo.com/hugoliu1)