6/11/2009

Hugo: 剁四肢與殺靈魂的教育哲學


在中華文化的糞池裡,游完泳的閹豬奴自豪地對糞池外的螢火蟲說,“所謂的‘棒打出孝子’、‘魚不挫,不斷氣’(玉不琢,不成器)、‘狗不叫,打到叫’(茍不教,性乃遷)、‘教不嚴,四肢剁’ (教不嚴,師之惰)、‘子不學,斷筋骨’(子不學,斷機杼)!”

“在我的棍棒教育下,我的兒子特乖,我的兒子特聽話,我的兒子特服從,我的兒子特奴化,我的兒子特閹化,我的兒子特娼化,我的兒子特人彘,我的兒子特沒有靈魂,我的兒子特沒有道德勇氣,我的兒子特不敢‘Fight for individual dignity, freedom, justice, and human rights’ ,我的兒子特不敢說‘Give me Liberty, or give me Death,我的兒子怎麼敢說‘不’?”

糞池外的螢火蟲氣憤地說,“主耶穌基督說,‘Do not think that I have come to bring peace to the earth. I have not come to bring peace, but a sword. For I have come to set a man against his father, and a daughter against her mother, and a daughter-in-law against her mother-in-law. And a person’s enemies will be those of his own household. Whoever loves father or mother more than me is not worthy of me, and whoever loves son or daughter more than me is not worthy of me. And whoever does not take his cross and follow me is not worthy of me.’(Matthew 10:34-38),這腦子裡沒有《10 Commandments》與‘Jesus's love’的閹豬奴,如何能理解這話呢?”

2009-6-10(Hugo Liberalitas:http:/ blog.roodo.com/)