7/28/2009

Hugo:《容忍與自由》

在黑暗的地獄裡,胡適十分內疚地對螢火蟲說,“我只要不繼續堅持支持雷震等連署反對蔣介石三連任總統,我只要不繼續堅持揭發與聲援雷震是無罪的,我只要不繼續堅持反對蔣介石的獨裁與一黨專制,我只要願意發表一次《容忍與自由》的演講,我只要願意出賣一點良心,我就可以繼續當蔣政權的中央研究院院長,我就可以繼續擁有榮華富貴,不是嗎?”

螢火蟲氣憤地說,“主耶穌基督曾說,‘If your right eye causes you to sin, gouge it out and throw it away. It is better for you to lose one part of your body than for your whole body to be thrown into hell. And if your right hand causes you to sin, cut it off and throw it away. It is better for you to lose one part of your body than for your whole body to go into hell.’(Matthew 5:29-30),你應該砍掉你身體的哪一部分呢?”

2009-7-27(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)