3/14/2011

Hugo: “中國”、“華”與“華夷之辨”

在撒但教的大一統活人際台前,孔丘蛇(John 8:44)對撒但說,“《尚書•大禹謨》記載大禹治水後,‘無怠無荒,四夷來王’;所謂的‘四夷’就是‘東曰夷、西曰戎、南曰蠻、北曰狄’(《禮記•王制》);所謂的‘中國’就是華人的‘中國中心主義’,就是華人自認為‘中國是世界的中心’,就是華人自認為‘ 中國的皇帝是天子,中國的皇朝是天朝或上國’,就是華人自認為‘非華人是化外之民、蠻夷、四夷、鬼、奴、蟲魚鳥獸、禽獸’ ,不是嗎?”

“《春秋左傳•正義》記載,‘有服章之美謂之華,有禮儀之大故稱夏’;所謂的‘華’就是‘華夷之辨’所定義的‘華’,就是華人可以說‘普天之下,莫非王土;率土之濱,莫非王臣’(《詩經•小雅•北山》),就是華人可以說‘非我族類,其心必異’(《左傳•成公四年》),就是華人可以說‘非我族類,不降者殺’,就是華人可以說‘非我族類,殺之無妨’(王陽明語),這些謊言已忽悠了東亞大陸人兩千多年了,不是嗎?”

撒但微笑地說,“如果你將人‘華夷化’與‘等級化’,那麼你不就可以公開踐踏‘All Human Beings Are Created in the Image of God’(Gen 1:26-27; Col 1:15)與‘All men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.’了嗎?那麼你不就可以公開推行‘華納粹’(Hwa National Socialism)了嗎?那麼你不就可以公開推行‘中華帝國主義’(Hwa, world's center country, imperialism )了嗎?那麼你不就可以公開殺人與奴役人了嗎?那麼你不就可以公開‘文化與種族大清洗’與‘殖民’非華人了嗎?”

2011-3-14(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)

Ps, Which country is the center of the world? There is no center of the world, because earth is round, not flat.