7/20/2010

Hugo: 權力的鴉片

在中華文化的大糞坑裡,有一群蛆躺在臨終病房裡吸鴉片,它們在死前都對大紅龍說了類似的遺言,趙紫陽蛆說,“我能平反嗎?我還能回去繼續掌權嗎?”;劉少奇蛆說,“我能平反嗎?我還能回去繼續掌權嗎?”

林彪蛆說,“我能平反嗎?我還能回去繼續掌權嗎?”;彭德懷蛆說,“我能平反嗎?我還能回去繼續掌權嗎?”

周恩來蛆說,“我的病何時能好?我還得繼續掌權,你知道嗎?”;毛澤東蛆說,“我的病何時能好?我還得繼續掌權,你知道嗎?”

孫文蛆說,“和平……奮鬥……救中國……我還要繼續當大總統,你知道嗎?”;蔣介石蛆說,“反攻大陸……解救同胞……反攻大陸……救中國……反攻大陸……救中國……我還要回去當總統,你知道嗎?”

坑外的烏鴉氣憤地說,“經上說,‘Why, for that matter, I do indeed also consider all things to be loss on account of the excelling value of the knowledge of Christ Jesus my Lord. On account of him I have taken the loss of all things and I consider them as a lot of refuse, that I may gain Christ and be found in union with him, having, not my own righteousness, which results from law, but that which is through faith in Christ, the righteousness that issues from God on the basis of faith, so as to know him and the power of his resurrection and a sharing in his sufferings, submitting myself to a death like his, [to see] if I may by any means attain to the earlier resurrection from the dead.’(Phi 3:8-11),這些臨死前還在吸權力的鴉片的蛆如何能了解這經文?如何能了解大糞不是黃金呢?”

2010-7-20(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)