11/17/2010

Hugo: “墮胎殺人”與“Individual dignity”

在某醫院裏,祥林嫂正要進行墮胎手術,她對醫生抱怨,“昨天城管來拆我的房子,他們還打了我先生,這些垃圾城管怎麼這麼地不懂尊重人的尊嚴?”;醫生也抱怨地說,“昨天我打兒子時,他也是這樣地罵我!《三字經》說,‘玉不琢,不成器。人不學,不知義’,我是老子管教兒子,這有錯嗎?”

醫院外,烏鴉望著醫院牆上掛的“和諧社會”牌子說,“主耶穌基督說,‘You must love Jehovah your God with your whole heart and with your whole soul and with your whole mind. This is the greatest and first commandment. The second, like it, is this, You must love your neighbor as yourself. On these two commandments the whole Law hangs, and the Prophets.’(Mat 22:37-40),如果你不接受‘Jehovah's commandments and Jesus' gospel’(Is 42:8; Mt 22:36-40; Exo 20:2-17; Deu 5:6-21; Mt 4:10),那麼你如何能了解‘All Human Beings Are Created in the Image of God’?那麼你如何能了解‘The unborn baby is made in the image of God and therefore fully human in God's sight.’?那麼你如何能避免自己成為殺人者或被殺人者所殺?那麼你如何能避免自己成為‘Evil Spirit’呢?”

2010-11-16(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)