5/23/2013

Hugo: 儒教所製造的“仇恨的牢籠”

在黑暗的儒教圈裏,有一“一言堂”,堂裏孔丘蛇踩在少正卯屍體上大罵道,“你竟然敢跟我唱反調,你竟然敢倡導跟我不同學說,你竟然敢搶奪我的學生,你竟然讓我的孔門三盈三虛,我豈能容許你的存在?”

堂裏還有一中了儒毒的魯迅蛇也跟著唱起了《一個都不寬恕》歌,“損著別人的牙眼,卻反對報復,主張寬容的人,萬勿和他接近。……歐洲人臨死時,往往有一種儀式,是請別人寬恕,自己也寬恕了別人。我的怨敵可謂多矣,倘有新式的人問起我來,怎麼回答呢?我想了一想,決定的是:讓他們怨恨去,我也一個都不寬恕。”

黎明時,天空中的飛鳥唱著《Love for Enemies》歌,“You have heard that it was said, Love your neighbor[a] and hate your enemy. But I tell you, love your enemies and pray for those who persecute you, that you may be children of your Father in heaven. He causes his sun to rise on the evil and the good, and sends rain on the righteous and the unrighteous. If you love those who love you, what reward will you get? Are not even the tax collectors doing that?  And if you greet only your own people, what are you doing more than others? Do not even pagans do that?  Be perfect, therefore, as your heavenly Father is perfect.”(Matthew 5:43-48)

2013-5-23(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)