3/31/2010

Hugo: 如何終結“人人害我與我害人人”的文化?

在中華文化的蛇洞裡,一群蛇正在買賣人血饅頭,正在賣人血饅頭的“地溝油蛇”說,“為了‘利’,我能不害人人嗎?”;正在買人血饅頭的“三聚氰胺受害者蛇”說,“人人都在害我,我能不‘仇恨’嗎?” ;正在吃人血饅頭的“毒疫苗受害者蛇”說,“如何終結‘人人害我與我害人人’的文化?”

螢火蟲氣憤地說,“主耶穌基督說,‘You must love Jehovah your God with your whole heart and with your whole soul and with your whole mind. This is the greatest and first commandment. The second, like it, is this, You must love your neighbor as yourself. On these two commandments the whole Law hangs, and the Prophets.’ (Mt 22:37-40),如果沒有‘Jehovah's commandments and Jesus' gospel’(1 John 1:5-10; 1 John 4:7-21; Exo 20:2-17; Deu 5:6-21)的信仰,你如何能將蛇變成人?你如何能終結‘人人害我與我害人人’的文化?”

2010-3-29(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)