3/31/2010

Hugo: 從虐殺狗、虐殺貓到虐殺人的文化

在中華文化的蛇洞裡,一群蛇正在自我吹噓,吃狗蛇說,“我最會虐狗了,我還殺狗,我還吃狗,有誰比我更會虐殺狗呢?”;吃貓蛇說,“我最會虐貓了,我還殺貓,我還吃貓,有誰比我更會虐殺貓呢?”

孔子蛇說,“我最會殺人了,我還吃人,有誰比我更會殺人與吃人呢?”;儒生王陽明蛇說,“我最會殺人了,我還吃人,有誰比我更會殺人與吃人呢?”;儒生左宗棠蛇說,“我最會殺人了,我還吃人,有誰比我更會殺人與吃人呢?”;儒生曾國藩蛇說,“我最會殺人了,我還吃人,有誰比我更會殺人與吃人呢?”

螢火蟲氣憤地說,“經上說,‘How long should the land keep withering away, and the very vegetation of all the field dry up? Because of the badness of those dwelling in it the beasts and the flying creatures have been swept away. For they have said: He does not see our future.’(Jeremiah 12:4)、‘God is love, and he that remains in love remains in union with God and God remains in union with him.’(1 John 4:16)、‘Observe intently the birds of heaven, because they do not sow seed or reap or gather into storehouses; still YOUR heavenly Father feeds them. Are YOU not worth more than they are?’(Mt 6:26)與‘To the beasts he is giving their food, To the young ravens that keep calling.’ (Ps 147:9),這充滿‘仇恨、暴力、謊言、專制、壓迫、殘忍與不尊重生命尊嚴’的‘中華文化’所養出來的蛇,如何能了解‘愛’(1 John 4:7-21; Mt 22:36-40)的意義?如何能了解‘愛’與未來‘新天新地’(Isaiah 11:6-9)的關係?如何能了解未來‘新天新地’(Rev 21:1-7)的福音?”

2010-3-29(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)