1/20/2012

Hugo: “中庸”屎裡的“牆頭草”與“無脊樑骨動物””

在充滿了無數無脊樑骨植物與動物的龍文化門(龍專制與奴文化─三綱五常與奴人孝道、龍血緣與種族文化─親親為大與親親相隱、龍等級與等級特權文化─追求成為人上人、龍文字─邪惡與貧困與落後的象形文字、龍語言─貧困與落後的單音節語言、龍之沙文主義─華夷之辨與尊華攘夷、龍之群體主義、龍之大一統政治、中國與中華國─龍帝國的謊言)裡,有一坨孔丘蛇(John8:44)拉出來的“中庸”屎,屎裡傳來了兩歌聲。

有一高舉著“出賣良心”牌子的牆頭草唱道,“我只要多順從大紅龍幾次,我就能夠在這龍文化門裡長期存活了,我為啥不幹呢?”;另有一高舉著“出賣靈魂”牌子的蚯蚓(無脊椎動物)也唱道,“我只要為大紅龍多美言幾句,我就能夠在這龍文化門裡名利雙收了,我為啥不幹呢?”

天空中的飛鳥唱著《Do hear what is righteous, O Jehovah; do pay attention to my entreating cry; Do give ear to my prayer without lips of deception. From before you may my judgment go forth; May your own eyes behold uprightness. You have examined my heart, you have made inspection by night, You have refined me; you will discover [that] I have not schemed. My mouth will not transgress. As for the activities of men, By the word of your lips I myself have watched against the paths of the robber. Let my steps take hold on your tracks, [In which] my footsteps will certainly not be made to totter.》(Ps 17:1-5)歌。

2012-1-20(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)