4/06/2011

Hugo: “中國人”與蛇的“三段式謊言”

在撒但教的教堂裡,孔丘大巫師蛇(John 8:44)對撒但說,“我用了古蛇在伊甸園的‘三段式謊言’使‘東亞大陸人自認為是中國人’,我先‘Confuse’(Gen 3:1)他們,我說他們是‘居住在世界中心的華人’,我說居住在其外者是‘四夷’,我說‘夷狄,禽獸也’;我再‘Let people deny God's sovereign rule of the world’(Gen 3:4),我說他們是人類文明的中心而非耶和華;我再‘Build up their own excessive self-esteem and pride’(Gen 3:5),我說他們是‘中國人’是‘人類最文明與智慧者’,‘東亞大陸人’都吃了這代表‘謊言’的‘禁果,不是嗎?”

撒但微笑地說,“這些吃了這‘謊言的禁果’的東亞大陸人,如何能了解‘All Human Beings Are Created in the Image of God’(Gen 1:26-27; Col 1:15)與‘All men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.’?如何不是我的苗裔(Gen 3:15)?如何不是我的奴?如何不是我的殺人工具?”

2011-4-6(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)