4/15/2010

Hugo: 維權者與上訪者的思想誤區

在大紅龍帝國的某衙門前,一群女奴正在跪哭,竇娥哭著大喊,“我要維權!”;秋菊哭著大喊,“我要討說法!” ;孟姜女哭著大喊,“我是冤民!”;祥林嫂哭著大喊,“我要索賠!”;秦香蓮哭著大喊,“我要告官!” ;白毛女哭著大喊,“我要申冤!”;阿慶嫂哭著大喊,“還我茶館,反拆遷!”

衙門旁的老鷹氣憤地說,“經上說,‘If, now, the good news we declare is in fact veiled, it is veiled among those who are perishing, among whom the god of this system of things has blinded the minds of the unbelievers, that the illumination of the glorious good news about the Christ, who is the image of God, might not shine through.’(2 Cor 4:3-4; John 12:31;John 14:30;John 16:11;1 John 5:19)。那些拒絕‘Jehovah's commandments and Jesus' gospel’(Mt 22:36-40; Exo 20:2-17; Deu 5:6-21)信仰而卻要向‘非法的殺人政權’索取光與正義者,這是屬於道德麻痺還是腦殘?這是屬於道德自辱還是道德自殺?沒有爪牙的兔子想要向老虎要啥?這些被奴化的人(自認為是冤民與老百姓)如何能理解‘Spirit of Freeman’的理念?”

2010-4-14(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)