11/02/2012

Hugo: “台灣儒教文化的逐步解體”與“台灣的選舉文化”

在台灣某次選舉的前夕,某一家庭裏傳來了父子的爭論聲音,父對子吼道,“我是老子,你是兒子,依據儒教的三綱道理,兒子應該聽老子的話,選舉時,我叫你投誰,你就應該投誰,你敢不服從我嗎?”;子回答,“儒教的三綱道理並不是絕對的道德,‘Jehovah's commandments and Jesus' gospel’(Christian civilization, Common values)才是絕對的道德,我服從良心的原則,我的良心叫我投誰,我就投誰,這不對嗎?”

黎明時,天空中的飛鳥唱著《Jesus is the way the truth and the life》歌,“Jesus answered, I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me.”(John 14:6)

2012-11-2(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)