12/07/2011

Hugo: 儒教的“法先王”與“法後王”─ “追求完美的專制”的謊言

在儒教的蛇坑裏,孟軻蛇對荀況蛇說,“我主張‘性善論’(孟軻以‘人之四端’建立人性本善論),我主張‘法先王’,我主張‘言必稱堯舜’,我主張行‘王道’(保民而王),我主張行‘仁政’,我堅持‘三年之喪’,我強調‘以不忍人之心,行不忍人之政’,這儒教不就是‘人類世界裏最完美的專制’嗎?”

荀況蛇說,“我主張‘性惡論’(荀況說‘人之性惡,其善者偽也’),我著重‘法後王’,我派李斯與韓非去幫助贏政,我讓贏政去實踐與發揚儒教;李斯幫助贏政建立‘秦始皇’名號、學習‘帝王之術’、鞏固‘皇權’、實行‘焚書坑儒’(如孔丘殺少正卯,文字獄)、實行‘嚴刑峻法’(禮法的本質)、實行‘統一文字’、建立‘大一統政權’,這儒教不就是後來‘毛氏政權的本質’嗎?”

黎明時,天空中的飛鳥唱著《All this I have seen, and there was an applying of my heart to every work that has been done under the sun, [during] the time that man has dominated man to his injury.》(Ecc 8:9)與《Praise Jah, YOU people! Praise Jehovah, O my soul. I will praise Jehovah during my lifetime. I will make melody to my God as long as I am. Do not put YOUR trust in nobles, Nor in the son of earthling man, to whom no salvation belongs. His spirit goes out, he goes back to his ground; In that day his thoughts do perish. Happy is the one who has the God of Jacob for his help, Whose hope is in Jehovah his God, The Maker of heaven and earth, Of the sea, and of all that is in them, The One keeping trueness to time indefinite, The One executing judgment for the defrauded ones, The One giving bread to the hungry ones. Jehovah is releasing those who are bound. Jehovah is opening [the eyes of] the blind ones; Jehovah is raising up the ones bowed down; Jehovah is loving the righteous ones. Jehovah is guarding the alien residents; The fatherless boy and the widow he relieves, But the way of the wicked ones he makes crooked. Jehovah will be king to time indefinite, Your God, O Zion, for generation after generation. Praise Jah, YOU people! 》(Ps 146:1-10)歌。

2011-12-7(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)

Ps, 《史記》記載李斯“乃從荀卿學帝王之術”,荀子之“帝王之術”經李斯而傳於贏政;譚嗣同在其《仁學》裏說,“(支那)二千年來之政,秦政也,皆大盜也;二千年來之學,荀學也,皆鄉愿也。惟大盜利用鄉愿,惟鄉愿工媚大盜。”;北宋蘇軾在《荀卿論》裏說,“荀卿明王道,述禮樂,而李斯以其學亂天下。”。事實上,儒教(蛇教,龍教,邪靈教,撒但教)才是二千多年來亂東亞大陸的真正禍首。