11/30/2011

Hugo: 小悅悅之死,鄙視了支那奴與支那文化

在支那儒教的蛇坑外,茉莉花望著蛇坑裡的爬滿了食人蛇的小悅悅屍體喊道,“小悅悅呀!冷漠的感慨之餘,只是發現我們每個人——所有生活在大陸的人,其實都是那可憐的小悅悅,我們被這個社會或是生活,或多或少的擠壓著。每個周圍的人都是那無情的過路人,只是——看客。作為支那人,心中僅有的阿Q式的自豪已經蕩然無存,此時此刻,只覺得很是看不起自己,看不起自己的國,非常鄙視自身的文化,再次的感覺做支那人是一種恥辱!……明天,依然是新的一天,必將再次有眾多的小悅悅死亡,也必將有眾多的行兇者,殺人者,以及我們——廣大的看客而存在!我們將再次重復同樣的生活,虛偽地度過每一天,懦夫一樣的向社會搖尾乞憐,沒人願意變革,沒人願意抗爭,我們不懂得珍惜支那的英雄,只會麻木的看著他們鮮血淋淋得死亡,還有在他們的屍體上啐上一口濃痰,以此向社會,權力,制度來換取那微不足道的口糧,不是嗎?”

黎明時,天空中的飛鳥彈唱著《Do not show yourself heated up because of the evildoers. Do not be envious of those doing unrighteousness. For like grass they will speedily wither, And like green new grass they will fade away. Trust in Jehovah and do good; Reside in the earth, and deal with faithfulness. Also take exquisite delight in Jehovah, And he will give you the requests of your heart. Roll upon Jehovah your way, And rely upon him, and he himself will act.》(Ps 37:1-5)歌。

2011-11-30(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)