12/20/2012

Hugo: 儒教斯德哥爾摩症候群

在黑暗的中華文化舞台上,龍之奴一邊拿著“三綱”棍子打其兒子一邊對其兒子說,“儒教說‘不打不成器’,我就是被我爸狠打出來的,現在我是你爸,我要要用儒教教你,我要用同樣的方式把你打成器,我能不狠打你嗎?”

那位被打者說,“你的棍子裏並沒有‘Jehovah's commandments and Jesus' gospel’(Common values, Christian civilization),你不可以打我,你不知道嗎?”

黎明時,天空中的飛鳥唱著《I Had No Father but Jehovah God》歌,“But YOU, do not YOU be called Rabbi, for one is YOUR teacher, whereas all YOU are brothers. Moreover, do not call anyone YOUR father on earth, for one is YOUR Father, the heavenly One. Neither be called leaders, for YOUR Leader is one, the Christ.” (Matthew 23:8-10)

2012-12-20(Hugo Liberalitas:http://hugolovelordjesuschrist.blogspot.com/)